HIC - Imedens vi venter på Jubilæumsbogen

Med John Bødker forfatteren til den kommende bog om Herstedøster Idræts Club

Tid:  Mandag den 12. marts kl. 1900

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

I 2020 kan Herstedøster Idrætsklub fejre sin 100 års fødselsdag. Bogens forfatter, John Bødker, vil denne aften fortælle anekdoter om klubbens op og nedture. Hvordan startede det egentlig? Og af hvem? Undervejs blev der også dyrket andet end fodbold bl.a. mange andre sportsgrene, men også dilletant skuespil og andespil. Aftenen slutter med klubbens aktuelle status og om hvordan klubbens liv er i 2018.

eller via www.gojoin.dk

En Albertslundlærer så rødt dengang…

Med fhv. Lærer/Kommunalbestyrelsesmedlem Søren Jensen
ser tilbage og fortæller om sine oplevelser i Albertslund i perioden 1970-2000

Tid:  Onsdag den 11. april kl. 1900

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

Søren Jensen kommer til Albertslund i 1969. Han starter som lærer på Egelundskolen men kommer så over på den nystartede Birkelund/Holsbjergskole. Vi skal høre om lærernes og pædagogernes oplevelser dengang og selvfølgelig også om boligbebyggelserne og kulturlivet. Søren vil slutte aftenen med sine oplevelser omkring indvandringen i perioden og Albertslund Postens betydning, krydret med en personlig historie omkring barselsorlov i 70érne.

Byvandring og lidt historie om Herstedvester Radiostation

Tid: Tirsdag den 29. maj kl. 1900 - 2030

Mødested: P- pladsen ved Herstedvester kirke

Ib Berg viser rundt og fortæller om den gamle landsby med sjove historier om dens gamle beboere fra en svunden tid, hvor det ikke altid skulle gå så stærkt.

Som noget helt nyt skal vi også høre noget om Herstedvestersenderen på Gammel Landevej. Alfred Hansen fra Bakkegården solgte i 1932, 24 tdr. land til Post- og Telegrafvæsnet som opførte radiosenderen. Den blev en stor forbedring for modtagelsen af DR’s radioprogrammer i udkanten af Københavnsområdet.