Fra land til by.

Frisør Ulf fra Toften fortæller

Tid:  Tirsdag den 14. november kl. 1900

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

Hvordan var det at være ung i Vridsløse, med et fængsel som genbo? Hvordan tog de ”gamle” landsbybeboere imod de nye albertslundere?

Ulfs far var skomager Oscaro på Roskildevej, men Ulf selv blev frisørelev i ”storbyen” Taastrup. Da han ”vender tilbage”, så starter han egen salon i Toften, og følger Albertslunds rivende udvikling.

Ulf fulgte med den ”nye” tid og deltog aktivt i lokallivet bl.a. i AIF og Lions Club, hvor han i mange år var en vigtig brik omkring indefodboldstævnet og jazz på badesøen. Ja, det kan kun blive en spændende aften, i selskab med Ulf.

Tilmelding på tlf. 43 64 13 53 eller 29 66 41 64

Julearrangement

Tid:   Onsdag den 6. december kl. 1900

Sted: Damgårdshave, Damgårdsvej 12

Lokalhistorisk Forening afholder igen i år julefest med gløgg og æbleskiver. Der bliver lejlighed til sammen med Per Spillemand at synge julesange og få sig en hyggelig sludder. Der vil også blive fortalt om nogle af Lokalhistorisk Samlings nyerhvervede indleveringer, og vist en billedkavalkade fra Albertslund i 2017 taget af foreningens fotograf Inge Andersen.

Tilmelding på tlf. 43 64 13 53 eller 29 66 41 64